loading...

همه چیز درباره پارچه مبلی، پرده، رو تختی

بازدید : 11
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 زمان : 1:47

انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان می تواند چالش برانگیز باشد، چرا که عوامل مختلفی مانند دوام، زیبایی، راحتی و قیمت باید در نظر گرفته شوند. در این مقاله، به بررسی انواع مختلف پارچه مبلی و نکاتی برای انتخاب بهترین گزینه برای مبلمانتان می پردازیم.

انواع پارچه مبلی

پارچه مبلی ها با توجه به کاربرد و جنس به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه در مورد انواع پارچه مبلی به طور کامل توضیح می‌دهیم.

1 . پارچه مبلی لنین

پارچه مبلی لنین که از الیاف طبیعی کتان و فلکس تولید می شود، به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. پارچه مبلی لنین به دلیل ساختار تار و پودی که دارد، به خوبی هوا را جریان می دهد و برای استفاده در فصول گرم سال ایده آل است.

پارچه مبلی لنین یک پارچه ضد حساسیت و آنتی باکتریال است که برای افراد مبتلا به آلرژی مناسب است. همچنین این پارچه در رنگ ها و طرح های مختلفی عرضه می شوند و به شما امکان می دهند مبلمانتان را با هر دکوراسیونی ست کنید.

البته باید توجه داشت که این پارچه مبلی زود فرسوده می‌شود. همچنین به راحتی لکه می‌شود و تمیز کردن آن دشوار است. پارچه لنین به دلیل اینکه به سادگی چروک می‌شود نیاز به اتو کشی مداوم دارد. و در انتها باید بدانید که این پارچه مبلی نسبت به پارچه های مصنوعی قیمت بالاتری دارد.

2 . پارچه مبلی کتان

پارچه مبلی کتان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای مبلمان است. این پارچه از الیاف طبیعی گیاه کتان ساخته شده است و به دلیل مزایای متعددی که دارد مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است. کتان به دلیل ساختار الیافش، خنک و تنفس پذیر است.

پارچه مبلی کتان یک پارچه‌ی بسیار بادوام و مقاوم است که می تواند در برابر سایش و پارگی تحمل بالایی داشته باشد.همچنین این پارچه تا حدودی ضد لک است و به راحتی قابل شستشو می باشد. پارچه مبلی کتان یک پارچه‌ی طبیعی است و برای افرادی که پوست حساسی دارند، مناسب است.

در کنار تمامی مزایا باید به این نکته توجه کرد که اگر پارچه مبلی کتان در معرض نور مستقیم خورشید ممکن است رنگ پریده شود، همچنین این پارچه مبلی مانند پارچه مبلی لنین به راحتی چروک می‌شود و باید به صورت مکرر اتو کشی شود.

3 . پارچه مبلی پلی استر

پلی استر یکی از محبوب ترین الیاف مصنوعی برای تولید پارچه مبلی است. پلی استر بسیار بادوام است و در برابر پارگی، سایش و کشش مقاوم است. این امر آن را به گزینه ای ایده آل برای مبلمانی که زیاد استفاده می شود، مانند مبل های راحتی یا مبلمان خانوادگی تبدیل می کند.

پارچه مبلی پلی استر به طور طبیعی در برابر لکه مقاوم است و به راحتی تمیز می شود. این ویژگی آن را برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند یا صاحب حیوان خانگی هستند، مناسب می کند؛ همچین این پارچه در مقایسه با پارچه های طبیعی مانند پنبه یا کتان قیمت مناسب تری دارد.

پارچه های پلی استر در طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها موجود هستند، بنابراین می توانید به راحتی پارچه ای متناسب با دکوراسیون منزلتان را پیدا کنید.

باید به این نکته هم توجه کنید که پلی استر به اندازه پارچه های طبیعی مانند پنبه یا کتان تنفس پذیر نیست. این موضوع می تواند در آب و هوای گرم باعث گرم شدن و نازک شدن شما شود؛ همچنین برخی افراد معتقدند که پارچه های پلی استر احساسی مصنوعی و غیرطبیعی دارند. یکی از معایب این پارچه این است که برخی از طرح های پیچیده به خوبی روی پارچه های پلی استر چاپ نمی شوند.

4 . پارچه مبلی چرم

پارچه مبلی چرم یکی از محبوب ترین گزینه ها برای مبلمان است. این پارچه به دلیل زیبایی، دوام و احساس لوکس بودن شناخته شده است. چرم یک ماده بسیار بادوام است که می تواند سال ها عمر کند. چرم در برابر پارگی، خراشیدگی و سایش مقاوم است؛ همچنین چرم ظاهری شیک و لوکس به مبلمان شما می بخشد.

پارچه چرم در رنگ ها و طرح های مختلف موجود است تا با هر دکوراسیونی مطابقت داشته باشد، این پارچه نرم و لطیف است و احساس راحتی هنگام نشستن را فراهم می کند، همچنین تا حدودی در برابر لک مقاوم است و به راحتی تمیز می شود.

از معایب پارچه مبلی چرم می‌توان به قیمت بالای آن نسبت به دیگر پارچه مبلی ها اشاره کرد. همچنین ترک خوردن چرم بعد از طولان مدت یکی دیگر معایب بزرگ آن است.

5 . پارچه مبل گونی بافت

پارچه مبل گونی بافت، نوعی پارچه با بافت درشت و سطح ناهموار است که از الیاف طبیعی مانند کنف، پنبه یا پشم و یا الیاف مصنوعی مانند پلی پروپیلن تولید می‌شود. این پارچه با ظاهری اصیل و ساده، حس طبیعت و فضای روستایی را به خانه شما می‌آورد و برای استفاده در سبک‌های مختلف دکوراسیون، به خصوص مدرن، مینیمال مناسب است.

این پارچه به دلیل ضخامت و بافت محکمی که دارد، در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم بوده و برای مبلمانی که در معرض استفاده زیاد هستند، ایده‌آل است. همچنین به دلیل بافت نوبه ایی که دارد، از تهویه مطبوع خوبی برخوردار است. معمولاً این نوع پارچه قابل شستشو با ماشین لباسشویی است، اما قبل از شستشو حتما اتیکت محصول را بررسی کنید.

باید توجه کرد که بافت درشت این پارچه ممکن است برای برخی افراد زبر و خشن باشد و به دلیل بافت نوبه وایی این پارچه، ممکن است الیاف و پرز لباس به آن بچسبد.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین پارچه مبلی به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. در نهایت، مهم است که قبل از انتخاب نهایی، نمونه های مختلف پارچه را از نزدیک ببینید و لمس کنید. همچنین باید به بودجه، سبک زندگی و محل قرارگیری مبلمانتان نیز توجه کنید.

بازرگانی آنلاین پارچه مبلی نساجیت ارائه دهنده انواع پارچه های مبلی با بهترین کیفیت و قیمت می‌باشد. شما می‌توانید در سراسر کشور به صورت عمده و جزئی پارچه مبلی مورد علاقه خود را سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت پارچه مبل گونی بافت با بهترین کیفیت به وب سایت نساجیت مراجعه کنید.






نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 122
  • بازدید کلی : 234
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی